Επιστολή – Καταγγελία της ΠΟΙΚΞΓ για τη διαπίστευση των φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας
Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη την Υπουργό Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Μάκη Βορίδη, τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνη Γεωργιάδη αλλά και στα Κόμματα, Βουλευτές, ΑΣΕΠ, Συνήγορο του Πολίτη ΓΣΕΒΕΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ και ΔΟΕ απέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών με θέμα την διαπίστευση των φορέων πιστοποίησης γλωσσομάθειας και της συμπερίληψης των τεσσάρων δεξιοτήτων του λόγου.
Καταγγέλλουμε την πλήρη, αναιτιολόγητη, προκλητική και επικίνδυνη αδιαφορία όλων των εμπλεκομένων αρμόδιων πολιτικών παραγόντων, κυβερνητικών φορέων και υπηρεσιών, και μάλιστα διαχρονικά μέχρι σήμερα, αφενός μεν ως προς το ζήτημα της διαπίστευσης των φορέων πιστοποίησης της γλωσσομάθειας και αφετέρου δε, ως προς εκείνο της πιστοποίησης της γλωσσομάθειας με το να περιλαμβάνει τις τέσσερις δεξιότητες του λόγου.
Έχουμε κατ’ επανάληψη επί σειρά ετών καταγγείλει την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της πιστοποίησης της Γλωσσομάθειας. Κατάσταση η οποία παραμένει στάσιμη και λίαν προβληματική. Το παρόν ελλιπές, μεταβατικό και σίγουρα ασαφές θεσμικό Πλαίσιο επιτρέπει:
- Στην Πολιτεία να παραλείπει επιτέλους να προχωρήσει στην απαραίτητη και αναγκαία συγκρότηση της αρμόδιας Υπηρεσίας Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Επισημαίνουμε ότι το Π.Δ. 116/2006 στο άρθρο 1 κάνει λόγο για μεταβατικό χρονικό διάστημα «μέχρι τον καθορισμό των πιστοποιημένων φορέων από την αρμόδια υπηρεσία πιστοποίησης γλωσσομάθειας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων….». Μεταβατικό στάδιο όμως που διαρκεί παρανόμως, πέραν κάθε ενδεχόμενου ευλόγου χρονικού ορίου, 15 ολόκληρα χρόνια!!!! Είναι λοιπόν προφανής και ανεξήγητη η επιμονή και συντήρηση αυτού του μεταβατικού σταδίου, το οποίο αν δεν αρθεί, ως οφείλεται, ΑΜΕΣΑ, θα συνιστά καταφανώς δόλια συμπεριφορά εκ μέρους της Πολιτείας, καθόσον παραλείπεται η σύσταση της απαραίτητης αυτής Επιτροπής από το έτος 2006. Γεγονός που αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία !!!!!
- Την αναγνώριση πιστοποιητικών γλωσσομάθειας που περιλαμβάνουν εξέταση ακόμη και σε δύο μόνον δεξιότητες, αντί των επιστημονικά και εκπαιδευτικά ορθών, τεσσάρων ήτοι κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου. Με τον τρόπο αυτό καταστρατηγείται η πάγια και διαχρονική θέση των απανταχού της γης γλωσσολόγων, σύμφωνα με την οποία δεν είναι δυνατό να πιστοποιηθεί ότι κάποιος γνωρίζει μία γλώσσα εάν δεν μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς στις τέσσερις αυτές δεξιότητες. Ως εκ τούτου σύμπασα η παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα μοιράζεται και υιοθετεί την πιστοποίηση της γνώσης της γλώσσας μέσα από την επιτυχή αξιολόγηση στις τέσσερις ανωτέρω δεξιότητες.
- Τον αθέμιτο ανταγωνισμό που προκαλούν επιτήδειοι «επαγγελματίες» του χώρου μας, που εκμεταλλευόμενοι την «απλότητα» των εξετάσεων που εξαντλείται σε δύο μόλις δεξιότητες, επιδιώκουν το εύκολο κέρδος και οδηγούν σε ευτελισμό την διαδικασία πιστοποίησης της γλωσσομάθειας, αλλά και σε πλήρη υποβάθμιση το θεσμοθετημένο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας επιπέδου Γ1, Β2 ΚΑΙ Β1 αντίστοιχα (άρθρο 1 παρ. 3 Π.Δ. 116/2006 όπως ισχύει), που ρητώς προβλέπει την απόκτησή του κατόπιν επιτυχούς εξέτασης και στις τέσσερις ως άνω δεξιότητες.
- Απροκάλυπτα την παραβίαση της αρχής της ισότητας, με ταυτόχρονη κατάφωρη παραβίαση και της αρχής της αξιοκρατίας και της εύλογης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, αλλά και της αμεροληψίας που επιβάλλουν οι συνταγματικές επιταγές των άρθρων 103, 107 του Συντάγματος για την στελέχωση του δημοσίου τομέα και την απόκτηση της ιδιότητας του δημοσίου υπαλλήλου, όπου η απόκτηση της ιδιότητας αυτής θα πρέπει να γίνεται επί τη βάσει όμοιων και αντικειμενικών κριτηρίων και προσόντων μεταξύ των υποψηφίων, που δεν θα διαφοροποιούνται ουσιωδώς μεταξύ τους, προκειμένου να διασφαλίζουν την αμεροληψία και το αδιάβλητο της διαδικασίας αξιολόγησης και ουδόλως να την θέτουν εν αμφιβολία, όταν υπάρχει ανομοιογένεια ως προς το περιεχόμενο των τυπικών προσόντων (άλλα δηλαδή πιστοποιητικά που αφορούν και τις τέσσερις δεξιότητες και άλλα που αποκτώνται κατόπιν αξιολόγησης σε λιγότερες δεξιότητες).
- Την εκμετάλλευση των υποψηφίων οι οποίοι ασφαλώς επιθυμούν και αρκούνται σε τυπική και εύκολη διαδικασία πιστοποίησης, αδιαφορώντας τόσο για το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης όσο και για την ουσιαστική δυνατότητα κατανόησης της ξένης γλώσσας στο μέγιστο δυνατό εύρος της, προκειμένου να καταστεί ευκολότερη η απόκτηση ενός τέτοιου πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.
- Την υποστελέχωση και απαξίωση των Υπηρεσιών του Δημοσίου με «γλωσσομαθείς» που έχουν εξεταστεί μόλις σε δύο δεξιότητες, με αποτέλεσμα να τίθεται εν αμφιβόλω ο σκοπός του νομοθέτη που απαιτεί ως τυπικό προσόν για τον διορισμό ή την πρόσληψη στο δημόσιο τομέα την αποδεδειγμένη γνώση της ξένης γλώσσας, για την εξυπηρέτηση του αντίστοιχου δημόσιου σκοπού.
Για όλους τους πιο πάνω λόγους ζητούμε άμεσα :
1. Να πάψει η Ελληνική Πολιτεία και τα εμπλεκόμενα Υπουργεία και Υπηρεσίες, το προσφιλές τους διαχρονικό παιχνίδι της απόσεισης των ευθυνών τους για την σημερινή δυσάρεστη και αλγεινή κατάσταση. Έχει ξεπεραστεί το όριο της ανοχής και αντοχής από όλους μας για αυτήν την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ πρακτική που συντηρείται καθώς και από τις υποσχέσεις ή τις δηλώσεις για ενδελεχέστερη μελέτη και έρευνα επάνω στα θέματα αυτά, με συνεχείς διακηρύξεις για την ολοένα και σε μεγαλύτερο βάθος εξέτασή τους με συναρμόδια υπουργεία ή και με κοινωνικό διάλογο που συνήθως εξαντλείται σε κατ’ επίφαση συσκέψεις, διαδικτυακές διαβουλεύσεις που δεν οδηγούν πουθενά
2. Την άμεση συγκρότηση της αρμόδιας Υπηρεσίας πιστοποίησης Γλωσσομάθειας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
3. Να γίνει άμεσα αποδεκτή από το Υπουργείο Εσωτερικών η γνωμοδότηση υπ΄αριθμ. 444/2009 του ΝΣΚ, που αναφέρεται στις τέσσερις δεξιότητες για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας.
4. Να προωθηθεί σαφής και κατηγορηματική – πανηγυρική νομοθετική ρύθμιση που να συμπληρώνει την ισχύουσα νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία θα προβλέπεται ότι για την πιστοποίηση της γλωσσομάθειας απαιτείται, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ, η επιτυχής εξέταση και στις τέσσερις ως άνω δεξιότητες λόγου. Ελπίζουμε ότι επιτέλους η σοβαρότητα του θέματος θα βρει ευήκοα ώτα και θα ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας.
Την επιστολή υπογράφουν, εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΙΚΞΓ, ο Πρόεδρος κ. Κροντήρης Βασίλης και ο Γενικός Γραμματέας κ. Σόλων Ευαγγελόπουλος.
Ευρεση
Τελευταία νέα
- Εγκύκλιος εξετάσεων NOCN Μαΐου 2025 15 January 2025
- Ενημέρωση 14/01/2025 14 January 2025
- Ενημέρωση 17/12/2024 17 December 2024
- Ενημέρωση 02/12/2024 2 December 2024
- Ενημέρωση 11/11/2024 11 November 2024