
H έρευνα της PALSO για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 20/12/2024 και 08/01/2025, μετά από παραγγελία της ΠΟΙΚΞΓ, από την ALCO μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων σε ολόκληρη την Ελλάδα (εκτός περιφέρειας Αττικής) σε τυχαίο δείγμα 1000 ατόμων, γονείς παιδιών 5-17 ετών, στα αστικά και ημιαστικά κέντρα σε ολόκληρη την Ελλάδα.
- Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν με τη μέθοδο της πολυσταδιακής στρωματοποιημένης δειγματοληψίας σε τυχαίο δείγμα.
- Πρώτο στάδιο, η κατανομή του δείγματος ανάλογα με τον πληθυσμό (στοιχεία απογραφής 2021) στις 12 Περιφέρειες.
- Δεύτερο στάδιο, η κατανομή σε κάθε Περιφέρεια με βάση το βαθμό αστικότητας.
- Τρίτο στάδιο η τυχαία επιλογή δειγματοληπτικών μονάδων (ατόμων) στο εσωτερικό κάθε στρώματος.
- Η έρευνα ελέγχθηκε με βάση τις προδιαγραφές του Κώδικα Ποιοτικού Ελέγχου Συλλογής Στοιχείων (ΠΕΣΣ) του ΣΕΔΕΑ.
1. Θεωρείτε πολύ, αρκετά, λίγο ή καθόλου σημαντική για τα παιδιά την εκμάθηση ξένων γλωσσών;
Πολύ |
|
|
|
|
79% |
|
Αρκετά |
|
19% |
|
|
|
|
Λίγο / Καθόλου |
|
2% |
||||
2. Θεωρείτε πολύ, αρκετά, λίγο ή καθόλου σημαντική για τα παιδιά την εκμάθηση ξένων γλωσσών;
Γονείς ανά βαθμίδα εκπαίδευσης παιδιών
|
ΛΙΓΟ/ΚΑΘΟΛΟΥ |
ΑΡΚΕΤΑ |
ΠΟΛΥ |
Λύκειο |
2% |
16% |
82% |
Γυμνάσιο |
1% |
20% |
79% |
Δημοτικό |
1% |
23% |
76% |
Νηπιαγωγείο |
2% |
30% |
68% |
3. Θεωρείτε πολύ, αρκετά, λίγο ή καθόλου σημαντική για τα παιδιά την εκμάθηση ξένων γλωσσών;
Ανά επίπεδο εκπαίδευσης γονέα
|
ΛΙΓΟ/ΚΑΘΟΛΟΥ |
ΑΡΚΕΤΑ |
ΠΟΛΥ |
ΑΕΙ / ΤΕΙ |
1% |
16% |
83% |
ΙΕΚ |
3% |
16% |
81% |
ΛΥΚΕΙΟ |
1% |
20% |
79% |
ΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ |
6% |
49% |
45% |
4. Ποια / ποιες ξένες γλώσσες μαθαίνουν τα παιδιά σας;
Αγγλικά |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
74% |
||||
Γερμανικά |
|
|
|
|
19% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Γαλλικά |
|
|
|
17% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Ιταλικά |
1% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ισπανικά |
1% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Άλλη |
2% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Καμία |
|
|
|
|
|
24% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5. Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά ξένες γλώσσες, εκτός του σχολείου τους;
Κέντρο Ξένων Γλωσσών |
|
50% |
||
Ιδιαίτερα Μαθήματα |
|
43% |
||
Δεν ξέρω / Δεν απαντώ |
|
7% |
||
6. Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά ξένες γλώσσες, εκτός του σχολείου τους;
Γονείς ανά βαθμίδα εκπαίδευσης παιδιών
|
ΚΞΓ |
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ |
Δ.Ξ / Δ.Α |
Λύκειο |
51% |
43% |
6% |
Γυμνάσιο |
46% |
47% |
7% |
Δημοτικό |
50% |
43% |
7% |
Νηπιαγωγείο |
35% |
50% |
15% |
7. Που μαθαίνουν τα παιδιά σας ξένες γλώσσες;
Κέντρο Ξένων Γλωσσών |
|
62% |
|
Ιδιαίτερα Μαθήματα |
|
38% |
|
8. Γιατί θεωρείτε καλύτερο το κέντρο ξένων γλωσσών ;
Όσοι θεωρούν καλύτερο τρόπο εκμάθησης το κέντρο ξένων γλωσσών
Διάδραση ανάμεσα στα παιδιά |
59%
|
Πιο οικονομικό από τα ιδιαίτερα |
19%
|
Έμπειρο εκπαιδευτικό προσωπικό |
13%
|
Καλό επίπεδο σπουδών |
8%
|
Άλλο |
1%
|
9. Γιατί θεωρείτε καλύτερα τα ιδιαίτερα μαθήματα;
Όσοι θεωρούν καλύτερο τρόπο εκμάθησης τα ιδιαίτερα μαθήματα
Όλος ο χρόνος αφιερώνεται σε ένα παιδί |
61% |
Προσαρμόζεται το μάθημα στο πρόγραμμα του παιδιού |
24% |
Δεν μετακινείται το παιδί |
10%
|
Οικονομικότερο |
2%
|
Άλλο |
3%
|
10. Είστε πολύ, αρκετά, λίγο ή καθόλου ικανοποιημένοι είστε από το κέντρο ξένων γλωσσών φροντιστήριο που μαθαίνει ξένες γλώσσες το παιδί σας;
Γονείς με παιδιά σε κέντρο ξένων γλωσσών
ΠΟΛΥ |
|||||||||||||||||||||||||||||| 59% |
ΑΡΚΕΤΑ |
||||||||||||||||||| 38% |
ΚΑΘΟΛΟΥ |
| 2% |
ΔΕΝ ΞΕΡΩ / ΔΕΝ ΑΠ. |
| 1% |
11. Έχετε αλλάξει κέντρο ξένων γλωσσών που μαθαίνει ξένες γλώσσες το παιδί σας;
Γονείς με παιδιά σε κέντρο ξένων γλωσσών
OXI |
84% |
NAI – 1 ΦΟΡΑ |
14% |
ΝΑΙ – ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΦΟΡΕΣ |
2% |
12. Αν είχατε την οικονομική δυνατότητα θα επιλέγατε για το παιδί σας ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών;
Γονείς με παιδιά σε κέντρο ξένων γλωσσών
ΝΑΙ |
|||||||||||||| 27% |
ΟΧΙ |
|||||||||||||||||||||||||||||||| 64% |
ΔΕΝ ΞΕΡΩ / ΔΕΝ ΑΠ. |
||||| 10% |
13. Είστε πολύ, αρκετά, λίγο ή καθόλου ικανοποιημένοι είστε από τα ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών του παιδιού σας;
Γονείς με παιδιά που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα
ΠΟΛΥ |
||||||||||||||||||||||||||||||||| 65% |
ΑΡΚΕΤΑ |
||||||||||||||||| 33% |
ΛΙΓΟ |
| 2% |
14. Έχετε αλλάξει καθηγητή στα ιδιαίτερα μαθήματα ξένων γλωσσών του παιδιού σας;
Γονείς με παιδιά που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα
OXI |
77% |
NAI – 1 ΦΟΡΑ |
13% |
ΝΑΙ – ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΦΟΡΕΣ |
10% |
15. Κάτω από ποιες προϋποθέσεις θα σκεπτόσαστε να σταματήσει το παιδί σας τα ιδιαίτερα και να συνεχίσει σε κέντρο ξένων γλωσσών / φροντιστήριο;
Γονείς με παιδιά που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα / Αυθόρμητες απαντήσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ |
|||||||||||||||||| 36% |
ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ |
||||| 10% |
ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ |
|||| 8% |
ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ |
||| 6% |
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ / ΔΙΑΔΡΑΣΗ |
|| 4% |
ΚΑΜΙΑ |
|||||||||||||||||| 36% |
Η έρευνα της PALSO για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών παρέχει μια ενδιαφέρουσα εικόνα για τις απόψεις και τις προτιμήσεις των γονέων στην Ελλάδα σχετικά με την εκμάθηση ξένων γλωσσών από τα παιδιά τους.
Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι περισσότεροι γονείς (79%) θεωρούν “πολύ σημαντική” την εκμάθηση ξένων γλωσσών για τα παιδιά τους, υποδηλώνοντας ότι η κοινωνία αξιολογεί υψηλά τη διεθνή επικοινωνία και τις ευκαιρίες που προσφέρει η διγλωσσία. Παράλληλα, φαίνεται να υπάρχει μια έντονη σχέση μεταξύ του εκπαιδευτικού επιπέδου των γονέων και της αξίας που αποδίδουν στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Οι γονείς με υψηλότερο εκπαιδευτικό επίπεδο είναι πιο πιθανό να θεωρούν σημαντική την εκμάθηση ξένων γλωσσών.
Περίπου το 50% των γονέων προτιμούν τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ως τον καλύτερο τρόπο για την εκμάθηση ξένων γλωσσών, ενώ το 43% προτιμά τα ιδιαίτερα μαθήματα, υποδηλώνοντας την υπάρχουσα αντίληψη πως τα κέντρα προσφέρουν καλύτερη διάδραση και οικονομική αποδοτικότητα. Επίσης, το 59% των γονέων εκφράζουν υψηλή ικανοποίηση από τα κέντρα, ενώ το 38% είναι μέτρια ικανοποιημένοι, κάτι που υποδηλώνει συνολικά θετική ανταπόκριση. Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, τα ιδιαίτερα μαθήματα φαίνεται να εκτιμώνται για την εξατομικευμένη προσοχή και την προσαρμογή στο πρόγραμμα του παιδιού, με το 65% των γονέων να εκφράζουν υψηλή ικανοποίηση.
Η έρευνα αυτή αποτελεί βασικό εργαλείο για την κατανόηση των προτιμήσεων και των τάσεων στην εκπαίδευση ξένων γλωσσών στην Ελλάδα, προσφέροντας στην Ομοσπονδία πολύτιμη ανατροφοδότηση για τον σχεδιασμό και τη βελτίωση των υπηρεσιών της. Το Διοικητικό Συμβούλιο λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα ευρήματα και μετά από διεξοδική ανάλυση τους θα προχωρήσει στις ανάλογες ενέργειες ώστε τα κέντρα ξένων γλωσσών να συνεχίσουν να παραμένουν πρώτα στις προτιμήσεις των γονέων και μαθητών.
Ευρεση
Τελευταία νέα
- Αποτελέσματα NOCN Δεκεμβρίου 2024 10 February 2025
- H έρευνα της PALSO για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών 4 February 2025
- Ενημέρωση 4/2/2025 4 February 2025
- Εγκύκλιος εξετάσεων LAAS Μαΐου 2025 29 January 2025
- Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ασφαλούς Οδήγησης για ΚΞΓ και τους μαθητές τους 20 January 2025