Palso: Ξένες γλώσσες και Υβριδική εκπαίδευση
Η εμπειρία της πανδημίας έφερε πολλές αλλαγές στην εκπαίδευση και στον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων Ξένων Γλωσσών. Η μετά COVID-19 εποχή φέρνει στην επιφάνεια ένα νέο μοντέλο στον τρόπο που θα γίνονται τα μαθήματα. Το νέο μοντέλο ονομάζεται Υβριδική εκπαίδευση και η σωστή χρήση της τεχνολογίας θα αποδειχθεί σημαντικός σύμμαχος για την επιτυχή διεξαγωγή του.
Η Υβριδική εκπαίδευση ξεκινάει από την ανάγκη για αναπροσαρμογή του τρόπου διδασκαλίας με σκοπό να εξασφαλίσει την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα να εξασφαλίσει την πρόοδο των μαθητών. Αυτό το νέο μοντέλο μπορεί να εφαρμοστεί και στην εκπαίδευση ξένων γλωσσών με τις κατάλληλες προσαρμογές και προετοιμασία του εκπαιδευτικού.
Τι είναι η Υβριδική Εκπαίδευση
Η “υβριδική” εκπαίδευση (hybrid learning) είναι ένα μοντέλο εκπαίδευσης, στο οποίο ο παραδοσιακός χώρος διδασκαλίας και η εξ αποστάσεως διδασκαλία με την υποστήριξη της τεχνολογίας συνυπάρχουν. Η υβριδική εκπαίδευση κατά βάση περιλαμβάνει σύγχρονη τηλεκπαίδευση αλλά μπορεί να περιλαμβάνει και ασύγχρονες online μεθόδους διδασκαλίας.
Έρευνες για την εφαρμογή της Υβριδικής Εκπαίδευσης
Σύμφωνα με έρευνα του The Chronicle of Higher Education:
- Το 25% από τα 3.000 σχολεία και κέντρα εκπαίδευσης που συμμετείχαν έχουν ως προτεραιότητα τη δια ζώσης εκπαίδευση
- Το 25% σκοπεύουν να ανοίξουν πρωτίστως με τηλεκπαίδευση
- Το 15% σκοπεύουν να εντάξουν την υβριδική εκπαίδευση
Στη μετά COVID-19 εποχή οι προκλήσεις είναι πολλές. Σχολεία, φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών θα πρέπει να ακολουθήσουν το μοντέλο που ταιριάζει καλύτερα στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, την κουλτούρα και την κοινότητά τους.
Τα πλεονεκτήματα της Υβριδικής Εκπαίδευσης
Η εφαρμογή της υβριδικής εκπαίδευσης φέρνει εκπαιδευτικούς και μαθητές μπροστά σε νέες προκλήσεις μέσα από τις οποίες μπορούν να βγουν κερδισμένοι. Οι αλλαγές που προτείνει η Υβριδική εκπαίδευση στον τρόπο που γίνεται το μάθημα έχει και κάποια πλεονεκτήματα:
- Οι μαθητές που έχουν δυσκολία στη μετακίνηση ή είναι ασθενείς, αλλά μπορούν να παρακολουθήσουν, δεν χάνουν το μάθημα και την ύλη.
- Μειώνονται τα έξοδα των μετακινήσεων.
- Οι μαθητές εξοικειώνονται με την τεχνολογία και τα μέσα που παρέχει.
- Ενισχύεται η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και καθηγητών.
- Το μάθημα μπορεί να καταγραφεί και να υπάρχει ως διαθέσιμο υλικό.
Η προετοιμασία του μαθήματος ξένης γλώσσας στην Υβριδική εκπαίδευση
Καθώς η υβριδική εκπαίδευση αποτελεί ένα νέο τρόπο εκπαίδευσης για τους δασκάλους, απαιτεί και ένα πολύ καλύτερο προγραμματισμό των στόχων και του περιεχομένου των μαθημάτων και της ύλης της διδασκόμενης ξένης γλώσσας. Σε αυτό επηρεάζει και το επίπεδο αλλά και η ξένη γλώσσα που διδάσκεται. Ένας σωστός προγραμματισμός περιλαμβάνει:
- Ορισμό των τμημάτων της ύλης που απαιτούν τη φυσική παρουσία των μαθητών και χρειάζονται άμεση συνεργασία ή ομαδικότητα
- Επιλογή των τμημάτων της ύλης που μπορούν να γίνουν με διαδικτυακά εργαλεία και να έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα
- Πραγματοποίηση trial μαθήματος
Η προετοιμασία της αίθουσας στην Υβριδική εκπαίδευση
Η Υβριδική αίθουσα απαιτεί και τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον εκπαίδευσης. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα, οι δάσκαλοι και οι εξ αποστάσεως μαθητές θα μπορούν αν επικοινωνήσουν χωρίς πρόβλημα και να έχουν μια ομαλή εκπαιδευτική εμπειρία.
Τι εξοπλισμό χρειάζεται μια υβριδική αίθουσα διδασκαλίας:
- Οθόνη στην οποία οι μαθητές στην τάξη θα μπορούν να έρχονται σε επαφή με τους μαθητές στο σπίτι
- Κάμερα που μπορεί να περιλαμβάνει περιστρεφόμενη κεφαλή και γωνία θέασης έως 340°
- Ποιοτικά μικρόφωνα για να μπορεί να υπάρχει άμεση επικοινωνία
- USB εξοπλισμό για καλύτερη απόδοση
Τι τεχνολογικά εργαλεία θα χρειαστεί μια υβριδική αίθουσα διδασκαλίας;
- Video διασκέψεις
- Πλατφόρμες για διαχείριση του μαθήματος
- Online ασκήσεις
- Online forum για σύγχρονες συζητήσεις
- Κινηματογραφημένες οδηγίες για το μάθημα
Η σωστή χρήση της τεχνολογίας, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό σύμμαχο κατά της νέας πανδημίας αλλά και με το πέρας αυτής, αναβαθμίζοντας την εκπαιδευτική εμπειρία και παρέχοντας ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλους τους μαθητές.
Η πρόκληση της Υβριδικής εκπαίδευσης
Καθώς η Υβριδική εκπαίδευση είναι μια καινούρια πρακτική χαρακτηρίζεται από ταυτόχρονη δοκιμή του τι λειτουργεί και τι όχι ώστε να στηθεί σωστά το μάθημα. Απαιτεί μεγάλη προσαρμοστικότητα από τους εκπαιδευτικούς και αναπροσαρμογή του τρόπου πραγματοποίησης του μαθήματος. Επίσης, ο εκπαιδευτικός πρέπει να αναζητά το feedback από τους μαθητές και να είναι ανοιχτός σε αυτό ώστε να βελτιώνει τη μέθοδό του.
MyPalso και υβριδικό μοντέλο
Για να μπορέσει να έχει επιτυχία το υβριδικό μοντέλο εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στις ξένες γλώσσες, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει εκτός από σύμμαχό τους την τεχνολογία να έχουν και με το μέρος τους την υποστήριξη ενός θεσμού. Η Palso μετά από ώριμη σκέψη αποφάσισε να προχωρήσει στη διερεύνηση, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ψηφιακής πλατφόρμας «σύγχρονης» και «ασύγχρονης εκπαίδευσης». Για τον λόγο αυτό σχεδιάζει το myPalso θέλοντας να δώσει σε όλες και όλους τους συναδέλφους ένα χρήσιμο εργαλείο που θα τους δώσει τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της νέας εποχής.
Τι περιλαμβάνει το MyPalso:
- ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: Παροχή «αιθουσών» σύγχρονης εκπαίδευσης σε κάθε ΚΞΓ.
- ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ: Δυνατότητα χρήσης έτοιμου υλικού από την πλατφόρμα της PALSO η οποία θα συμπεριλαμβάνει υλικό και για δασκάλους και για μαθητές.
Ευρεση
Τελευταία νέα
- Ενημέρωση 16/09/2024 16 September 2024
- Εγκύκλιος εξετάσεων NOCN Δεκεμβρίου 2024 2 September 2024
- Ενημέρωση 02/09/2024 2 September 2024
- Ενημέρωση 05/08/2024 5 August 2024
- Ενημέρωση 15/07/2024 15 July 2024